رييس جمهور در پيام نوروزي: امروز نام ايران و ايراني زبانزد ملت هاي عالم است


دکتر محمود احمدي نژاد رييس جمهور در پيام نوروزي خود به مناسبت آغاز سال يکهزار و سيصد و هشتاد و شش هجري شمسي؛ با تبريک عيد نوروز و فرارسيدن سال نو، تصريح کرد: امروز نام ايران و ايراني بعنوان نماد اخلاق، ايمان، پاکي، فرهنگ، مهرورزي، وحدت و صلابت زبانزد ملت هاي عالم است.
رييس جمهور با تبريک آغاز سال نو و عيد نوروز به همه مردم ايران زمين و همه ايرانيان در نقاط مختلف جهان و همه کساني که نوروز پر رمز و راز و سرتاسر زيبايي را جشن مي گيرند؛ نوروز را جلوه اي از حيات حي لا يموت عنوان کرد و گفت: آغاز بهار و شکوفه هاي حيات و زندگي در طبيعت آيتي از جمال بي مثال الهي است که دگرگوني و شور و نشاط و نور دل هاي ما به اراده اوست.
رييس جمهور با بيان اينکه در آغاز سال 86 ، شادي ملت ايران به دليل همزماني آغاز نوروز و آغاز ماه ربيع المولود پيامبر گرامي اسلام پس از صدها سال مضاعف است، ابراز اميدواري کرد که سال جديد پربرکت و عزتمند براي ملت ايران باشد.
دکتر احمدي نژاد سال 85 را سالي سرشار از کوشش، جوشش، عزت، مجاهدت همگاني و افتخار براي ملت ايران دانست و افزود: در سال گذشته در عرصه علمي و فناوري پيشرفت هاي بزرگ و دستاوردهاي ارزشمندي براي ملت ايران بدست آمد و در عرصه اقتصادي نيز گام هاي بلندي در زمينه هاي مختلف ازجمله در سرمايه گذاري داخلي و خارجي و سازندگي برداشته شد بطوريکه حجم تقاضا براي سرمايه گذاري داخلي دوبرابر و در سرمايه گذاري خارجي نيز اين حجم چند برابر شده است .
دکتر احمدي نژاد افتخار آفريني جوانان ايراني در بخش هاي گوناگون را يادآورشد و گفت: در سال 85 در عرصه فرهنگي اميد و تلاش، ايمان و محبت و عشق به انسان ها و آرمان هاي الهي در ايران موج زد.
رييس جمهور با اشاره به برگزاري انتخابات پرشور و راهپيمايي هاي حماسي و سرنوشت ساز و با بيان اينکه افزايش دو برابري کار عمراني و اجراي صد ها مصوبه استاني شور و تلاش و کار در کشور را دوچندان کرده است تاکيد کرد: وحدت و اميد و عزم ملي براي سازندگي سرلوحه کار دولت و ملت ايران در سياست داخلي طي سال 85 بود.
دکتر احمدي نژاد سياست خارجي ايران در سال گذشته را پر نشاط، پر تحرک و تاثير گذار و مطمئن در گسترش روابط دوستانه با ساير ملت ها و دفاع از حقوق ملت ايران دانست و گفت: در سال 85 ده ها قرارداد جديد ميان ايران و ساير کشورها امضاء شد و همچنين ده ها طرح مشترک به بهره برداري رسيد.
دکتر احمدي نژاد با بيان اينکه برنامه هاي دولت در سال 86 قوي تر، گسترده تر و منسجم تر ادامه خواهد يافت تاکيد کرد: اجراي سياست هاي مترقي و انقلابي اصل 44 و توزيع گسترده سهام عدالت که در سال گذشته به 12 ميليون رسيد و همچنين واگذاري شرکت هاي دولتي از طريق بورس هرچه سريعتر ادامه مي يابد.
رييس جمهور با اشاره به ايجاد فرصت هاي کار و تلاش سازنده براي آحاد مردم و توزيع عادلانه تسهيلات ارزان قيمت بانکي اشتغال آفرين در سال 85 گفت: در سال گذشته حدود 12 هزار ميليارد تومان تسهيلات اشتغال زايي ميان جوانان توزيع شد که زمينه ايجاد 650 هزار شغل را پايه گذاري کرد.
دکتر احمدي نژاد اقدامات دولت در کاهش نرخ سود بانکي و تمرکز گرايي را خاطر نشان کرد و افزود: در سال 85 ضمن کنترل واردات، مردم و شرکت ها براي صادرات بعنوان پايه توليد و اشتغال تشويق شدند که با ثابت ماندن تقريبي ميزان واردات، ميزان صادرات کالاهاي ايراني با افزايشي بي سابقه و رشدي 39 درصدي به بيش از 15 ميليارد دلار رسيد که از اين رقم دو ميليارد دلار مربوط به صادرات کالاهاي کشاورزي بود.
رييس جمهور با اشاره به تلاش هاي دولت براي حل ريشه اي مشکل مسکن، تقويت بخش کشاورزي، توسعه روستايي و خريد نقدي محصولات کشاورزان تاکيد کرد: برنامه هاي دولت براي توسعه فرهنگي و مهرورزي، توسعه صنعت و سرمايه گذاري مراکز تفريحي و گردشي و امکان سفر براي مردم و ساخت زيربناها و توليد نيرو و توجه بيشتر به اقشار کم درآمد و توزيع عادلانه منابع در سال 86 با سرعت بيشتر و گسترده تر جلو خواهد رفت.
دکتر احمدي نژاد با بيان اينکه دولت براي نخستين بار و داوطلبانه در قانون بودجه 86، هزينه هاي مصرفي خود را کاهش داده است گفت: دولت تلاش خواهد کرد نظير سال گذشته با جلوگيري از سوءاستفاده ها و با کاهش هزينه هاي غير ضرور، بازدهي را افزايش دهد.
رييس جمهور با ابراز اميدواري مبني بر اينکه به فضل الهي امسال سرشار از پيروزي و پيشرفت و عزت براي جمهوري اسلامي ايران خواهد بود گفت: ايران متعلق به همه ما است و همه بايد در راه آباداني آن بکوشيم و دست در دست هم و با محبت و عشق در راه پيشرفت و تعالي آن تلاش کنيم.
دکتر احمدي نژاد با بيان اينکه برخي قدرتهاي بزرگ با پيشرفت ملت ايران و دوستي و عزت ملت ها مخالفند، به تلاش اين قدرتها در راستاي عقب نگهداشتن ملت ها براي تحکيم سلطه خود بر آنها اشاره و تاکيد کرد: قدرت هاي زورگو منافع ملت هاي خود را نيزرعايت نمي کنند و به تنها چيزي که مي انديشند پرکردن جيب و تامين منافع گروهها و احزاب و کمپاني هاي وابسته به خودشان است.
رييس جمهور با اشاره به اقدامهاي برخي قدرتهاي بزرگ در راستاي جنگ رواني و تبليغاتي به منظور تامين منافع نامشروع خود از جمله تحريف تاريخ، ساخت فيلم و مشوه جلوه دادن چهره ايران و ايراني و ساير ملت ها گفت: آنها در مقابل منطق مستحکم ملت ايران شکست خورده اند و از جانب ساير ملت ها هم طرد شده اند و درصددند با جنگ رواني و تبليغاتي و تلاش براي سوء استفاده از سازمانهايي که خودشان ساخته اند و بطور انحصاري بر آنها حاکمند، جلوي پيشرفت ملت ايران و ساير ملت ها را بگيرند.
دکتر احمدي نژاد با بيان اينکه آنها با تلاشي مذبوحانه و شکست خورده و ناشي گري مي خواهند ملت ايران را در مقابل ساير ملت ها جلوه دهند در حاليکه همه ملت ها خوب و به دنبال پاکي و مهرباني و عدالت هستند، افزود: ملت ايران در طول تاريخ پيام آور صلح، دوستي، يگانه پرستي، انديشه پاک، عدالت و مهرورزي براي همگان و حامي همه ملت ها بوده است.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه ملت ايران پايه گذار بسياري از علوم و صنايع و انديشه ها بوده و همواره دستاوردهاي خود را سخاوتمندانه در اختيار بشريت قرار داده است، گفت: آنچه از ملت ايران به ديگران
رسيده است علم، هنر ، انديشه، فرهنگ و روحيه پاکي، صداقت و خداپرستي بوده است و پيامبر عزيز اسلام نيز پرچمدار مهرورزي و عدالت براي جهانيان است.
دکتر احمدي نژاد با بيان اينکه مشکل جهان امروز عده اي صهيونيست نژادپرست هستند که با دست اندازي به مراکز قدرت و رسانه مي خواهند جهان را در سختي و فقر و کينه ورزي نگه دارند تا حاکميت خود را تثبيت کنند، تصريح کرد: ملت بزرگ ايران با اين روند مخالف است و بر مواضع حق خود محکم ايستاده است ولي آنها متوجه نيستند که با روشهاي شکست خورده به مصاف ارزشهاي انساني و تمدن بشري و ملت ها بخصوص ملت بزرگ ايران آمده اند.
رييس جمهور با اشاره به اينکه دشمنان مي دانند که قادر نيستند آسيبي به ملت ايران وارد کنند اما تلاش دارند با هياهو و جنجال ما را وادار به عقب نشيني کنند و جلوي تکامل بشر را بگيرند گفت: آنها قطعا نمي¬توانند به خواسته خود برسند و بهترين راه براي آنان اذعان به حق ملت عزيز ايران و تن دادن به قانون و عدالت است.
دکتر احمدي نژاد با بيان اينکه عليرغم ميل آنان بشريت به سوي قله هاي کمال انساني و ارزشهاي الهي و عدالت و خداپرستي در حرکت است تاکيد کرد: سرمايه ملت پيشتاز ايران در اين راستا يکتاپرستي و تقوا است و بدون ترديد همين سرمايه ملت ايران را به مقصد مي رساند.
رييس جمهور با قدرداني صميمانه از همه ملت بدليل تلاش براي تعالي کشور، حضور در 22 بهمن و انتخابات و استقبال و تشويق خادمان خود به خدمت بيشتر، گفت: از جوانان، کارگران،فرهنگيان، دانشگاهيان، کشاورزان، اصناف و بازاريان، علما و دانشمندان تشکر و قدرداني مي کنم و اميدوارم سال 86 سال علم و تلاش و درخشش جوانان، دانشمندان، متخصصان، تجار، ورزشکاران، کشاورزان، کارگران دانشگاهيان و صنعتگران ايراني در عرصه هاي گوناگون باشد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا